299022a153dcbfcb965dcaea828939ab

Mijn keukentuintje 19/08/2014

“Hoe kun je de vraag naar vers structureel stimuleren en kunnen we tevens toegevoegde waarde creëren voor onze klanten?” Deze vraag  stelde de telersgroep Fossa Eugenia zichzelf bij het maken van een plan om meerwaarde te bieden aan haar leden bij de productie en afzet van groenten. Het strategisch doel van deze ondernemers is het FUN element van vers te onderstrepen, en om de consumenten op een leuke manier bezig te laten zijn met vers, zonder daar een gezondheidsadvies aan te koppelen.

Met KR8 vormgeving uit Venlo werd het concept “Mijn Keukentuintje gelanceerd”  en een landelijke bewustwordingscampagne ging van start. In een opvallende stand werd er advies gegeven over het verzorgen van de planten en bezoekers kregen eenvoudige bereidingstips waarmee ze thuis meteen aan de slag kunnen. Consumenten ontdekken hoe makkelijk en leuk het onderhouden en houden van vers kan zijn!

Na deze aftrap kwam de uitdaging hoe vers op een originele manier onder de aandacht te blijven brengen bij de consument. Natuurlijk zijn Social media en een website daarbij een gegeven. Maar hoe komt VERS nu terecht bij de consument?

Voor “Mijn keukentuintje” ontwikkelt ARSprintmedia gepersonaliseerd drukwerk, namelijk de Cadeau box waarin het vers op een leuke manier gepresenteerd en verpakt wordt. De drie varianten basilicum, munt of tuinkers zijn snel en gemakkelijk online te bestellen. De gever kan een persoonlijke boodschap invullen, waarmee de Cadeau box een uniek cadeau item van vers is gewordenVoor Moederdag wordt de box Ma-de-liefste aan het assortiment toegevoegd.  Ook de webshop van Mijn Keukentuintje richt ARSprintmedia naar wens is. De exploitatie wordt naar volle tevredenheid uitgevoerd. Zoals Sjoerd Jochems, namens Fossa Eugenia zegt: “wij zijn daar niet op ingericht”. ARSprintmedia behartigd het hele traject; van de ontwikkeling van de Cadeau box, het produceren, het versturen tot en met de aftersales.

“Wat begon als een informatieve website groeit gestaag uit naar een cross mediaal concept voor de promotie van verse ingrediënten in de keuken”, vertelt Susan Hermens, van Mijn Keukentuintje. “De Giftshop met de gepersonaliseerde cadeau’ s is een extra FUN element, waarmee we de hobby van het zelf kweken, combineren met het genieten van die zelfgemaakte groenten, fruit en kruiden in de keuken én aan de eettafel. Receptensites zijn er te over, net zoals moestuinsites, maar die twee werelden samenbrengen, daar ligt wat ons betreft de kans om de liefde voor vers bij nog meer mensen aan te wakkeren.”

Mijnkeukentuintje Website screenprint

Klik op dit plaatje om direct naar de webshop te gaan!